سفارش تبلیغ
صبا ویژن

raoof&shakoori
 
قالب وبلاگ
نویسندگان
خرید آسان

واشنگتن تایمز گزارش داد
پیروزی اوباما یعنی 4 سال دیگر بدون امید به تغییر/انتخابات سونامی بود

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را سونامی و فاجعه ای با ابعاد گسترده توصیف کرد و نوشت که پیروزی اوباما به این معناست که آمریکایی‌ها مجبورند چهار سال دیگر را بدون امید به تغییر بگذرانند.

خبرگزاری فارس: پیروزی اوباما یعنی 4 سال دیگر بدون امید به تغییر/انتخابات سونامی بود

به گزارش فارس، «چارلز هرت» روزنامه نگار محافظه کار «واشنگتن تایمز» در گزارشی با اشاره به پیروزی مجدد «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در رقابت های روز گذشته ریاست چهار ساله بر کاخ سفید، پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات میلیاردی آمریکا را «چهار سال دیگر بدون امید برای تغییر» توصیف کرد.

در گزارش این روزنامه نگار آمده است: جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان و دموکرات ها کنترل سنا را به دست گرفتند و کاخ سفید نیز همچنان در دست دموکرات ها باقی ماند و این در حالیست که قطعا هیچ دستور کاری در دست دموکرات ها وجود ندارد و همه اینها به معنای شروع چهار سال دیگر برای آمریکا بدون داشتن امید برای تغییر است.

در این گزارش آمده است که با توجه به محیط فعلی در آمریکا و نظام اقتصادی و موضوعات حیاتی بسیار مهم دیگری که به موجودیت کشور اعمال فشار می کنند، باید گفت که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک سونامی بود.  این انتخابات فاجعه ای با ابعادی گسترده بود که رئیس جمهور اوباما را عازم تلنباری از گرد و غبارهای ناشی از نظارت های شکست خورده کرد.

* محور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همه چیز بود به جز اقتصاد

بر اساس تحلیل این روزنامه نگار محافظه کار آمریکایی، محور انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته این کشور، تجاوز به عنف و پیشگیری از بارداری بود. این انتخابات با محور «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهوری سابق آمریکا و ازدواج همجنس گرایان برگزار شد.

این روزنامه نگار نوشته است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با همه محورها به جز اقتصاد برگزار شد و این در حالیست که همه بر این باورند که اقتصاد تنها چیزی است که رای دهندگان حقیقتا نگران آن هستند.

واشنگتن تایمز نوشت: مردم آمریکا حقیقتا نگران اقتصاد هستند آن هم در شرایطی که نرخ بیکاری در کشور به عددی دو رقمی نزدیک می شود و سیاستمداران بدهی 16 میلیارد دلاری به بار می آورند و این همان چیزی است که هنوز در این انتخابات درباره آن تصمیم گیری نشده است.

نگران کننده ترین مسئله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این بود که رئیس جمهور اوباما چطور توانست در ایالت هایی مانند «اوهایو» و «پنسیلوانیا» و «میشیگان» با سخنرانی درباره موضوع به شدت منفور نجات «جنرال موتورز» پیروز شود. اوباما توانست از طریق بیرون کشیدن میلیاردها دلار پول مالیات دهندگان در طول رکود اقتصادی عمیق کشور و دادن این پول به مجموعه ای از شرکت های بزرگ رای مورد نیاز خود را برای پیروزی مجدد در انتخابات بخرد.

* پاشنه آشیل دموکراسی آمریکایی

بر اساس نوشته چالز هرت، این همان پاشنه آشیل دموکراسی است؛ سیاستمداران به سادگی برای کسانی که از آنها حمایت نمی کنند، مالیات قرار می دهند و پول مالیات را به کسانی می دهند که از آنها پشتیبانی می کنند و یا کسانی که سیاستمداران خواهان جلب حمایت آنها هستند و این پایان خط است و بازی تمام می شود.

واشنگتن تایمز نوشته است که آنچه در شب گذشته اتفاق افتاد (انتخابات ریاست جمهوری آمریکا)، چیزی است که دهه هاست در آمریکا اتفاق می افتد و تنها راه رهایی از این بن بست این است که سیاستمداران بالغ شوند و تصمیم بگیرند که به شیوه ای جدی و مانند بزرگسالان به بررسی بدهی 16 تریلیون دلاری کشور بپردازند.


[ چهارشنبه 91/8/17 ] [ 1:45 عصر ] [ raoof nasiry ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 820466

جدول لیگ برتر ایران